Getting Over People, Again.

Assalamualaikum w.b.t,

I'm getting through over a loss in my life, again. Aku taktahulah sama ada it's a good thing or not. Sebab, from this relationship, mental health aku agak terganggu, kesannya sekarang. Honestly, aku tak nak pun benda ni jadi. Bayangkan, dah ada mutual feelings between two people, then, aku yang screwed up. Starting dari situ, semua benda jadi tak kena. Mental health aku pun makin down sebab aku asyik stresskan diri sendiri fikir fasal relationship ni. Menangis, risau, takut. Aku dah jadi bukan diri aku dah.

Changes happen in my brain apparently. Apa yang aku suka buat dulu, aku dah tak suka dah. Aku tak ada interest. Lebih kurang macam simptom depression, tapi aku tak ada suicidal thinking. Which tak membuatkan aku 'layak' nak didiagnosekan sebagai pesakit kemurungan. Nampak tak ada hope kan dekat situ, sebab semua orang tak tahu apa aku rasa, kecuali aku dengan Tuhan. Aku sendiri tak tahu nak cure numbness dalam dada aku. Orang lain boleh menangis bagai nak gila, aku nak keluar air mata pun kena paksa, tu pun tak keluar. Benda yang selalu triggered aku, dah jadi nothing pada aku. Bila aku gelak, boleh rasa yang aku sebenarnya fake. Semua sebab emotional numbness. Demi Allah. Aku sendiri taktahu nak explain dekat orang lain macam mana, lagi-lagi doktor. Tapi, Allah permudahkan urusan aku untuk ambil ubat Sertraline untuk improvekan life aku.

Oh ya. Aku pernah rasa nak hurt diri aku sendiri. Tapi bukan dari segi cutting. Tapi aku accident. Jatuh motor. Dalam mind aku honestly aku dah taktahu apa jadi. Daripada aku terlampau kisah, jadi dah tak boleh kisah. Apa yang aku rasa semua ni, sangat tak relevan untuk ada dalam relationship. Padahal, aku ulangi, BUKAN ATAS KEHENDAK AKU.

2019 was a pretty hard time for me. Even my ex partner, dia tahu aku sakit macam tu, but still, tak boleh deeply faham apa aku rasa (kalau dia baca ni, mesti dia misunderstood lagi. haha) sampai, aku rasa mental state aku dah tak boleh handle nak stress over a person anymore. Dia terus jadi tak kisah dah. Nampak kejam kan? Tapi tulah hakikatnya. Hakikat yang bukan atas kehendak aku. Aku tak boleh nak ubah dah benda tu.

Then, benda-benda macam ni jadi penyebab kepada relationship aku makin jatuh. Macam-macam. After aku try struggle nak hadap, aku dah decide, untuk aku move forward, hidup untuk diri aku sendiri. Aku dah overstress fasal orang lain sampai aku hurt myself. Jadi, aku ambil keputusan, untuk start utamakan diri aku. Aku buat apa yang aku rasa boleh distract aku daripada mental health declining yang mencengkam.

Too complicated kalau nak cerita, honestly. Tapi I will take this as tak ada jodoh dan persefahaman. Walaupun aku tak tahu siapa yang bad guy, sebab aku rasa aku yang bad guy, since aku mempunyai rasa seperti orang tak guna yang tak appreciate partner. Entahlah. Aku buat apa yang aku rasa terbaik untuk diri aku je. Tapi, aku cuba untuk appreciate. Cuma, usaha aku tak cukup. Tak sama macam dulu after all of these.

Aku terima kalau sekarang dia dah ada orang lain. And, kalau rasa that girl boleh happykan dia. Tak apa, aku sedar silap aku. Tapi, semua ni bukan atas kehendak aku. Aku nak sangat-sangat heartbroken yang betul-betul, biar aku boleh bangkit better than ever. But since aku sendiri taktahu dengan diri aku, aku just follow the flow. Aku sakit memang sakit dalam dada ni bila teringat semua benda tu, dengan janji-janji ex partner aku lagi. Tapi aku tak boleh nak buat apa-apa melainkan aku cari jalan untuk terima semua benda tu.

Aku akan fokus untuk diri aku je lepasni. Trying to find ways to cure myself. Tuhan je yang tahu apa yang jadi dekat diri aku ni.

Popular posts from this blog

Passion and Aim

Phase-Fasa